Archive | November 2008

What’s Your Problem?

Media_httpplisdehcomw_drfpj
Advertisements

Roy Suryo Melaporkan Ahmad Dhani Ke Polisi

Yep, you read the title right.
Gara-garanya, menurut pakar telematika tersebut, Ahmad Dhani melanggar undang-undang tahun sekian tentang penggunaan bendera, karena dalam videoklip Dewa 19 ada satu adegan logo Dewa 19 dengan latar bendera merah putih. Harusnya bendera merah putih nggak boleh ada tambahan sulaman, coretan atau tanda lain, berdasarkan undang-undang tersebut. Bapak Roy Suryo bahkan bawa barang bukti berupa videoklip.

Nah, gue punya pertanyaan nih.
kenapa Ahmad Dhani doang yang dilaporkan? Kan Dewa 19 ada 5 orang tuh.
terus, bukannya labelnya, EMI Music, yang bertanggung jawab atas produksi video?
dan, emang pertama kali bendera merah putih dipakai sebagai latar sesuatu? pasti udah banyak pelanggaran yang lain dong, nggak mau dilaporin juga?
Katanya ini bentuk tanggung jawab sebagai warga negara – ok deeeh.

Kok menurut gue banyak hal yang lebih penting yang bisa diurusin ya? Kalau memang pakar telematika, coba pikirin gimana caranya lebih banyak orang melek internet. Mungkin masyarakat butuh lebih banyak daripada sekedar klarifikasi keaslian foto porno artis.

Gue merasa tanggung jawab gue sebagai warga negara yang baik adalah membangun negara, minimal dari sekitar kita. Minimal mencerdaskan masyarakat, bukan memperbodoh. Telematika itu ilmu yang cukup luas dan aplikatif kan.

Oh, kalau gue nulis gini bisa kena tuntutan pencemaran nama baik ya? Nggak mencemarkan nama baik kok – cuma mempertanyakan tindakan orang. Boleh dong.

You Know My Name? Good Enough. Vote For Me

For a few months now, Jakarta’s side streets (and in some cases the main ones as well) have been filled with posters of every shape and colour, with the picture of someone who generally we don’t know, and their political party affiliation. Oh, their name printed in big letters as well for good measure, including their district.I don’t know who these people are (and perhaps couldn’t care less), but how would an interested voter find out more about their possible candidate of choice? Or party of choice, even? I’m pretty sure that most Jakartans couldn’t tell their PDS from their PKS, let alone parties with similar – but still different – agendas and programs. Now, I’m sure that each and every one of these political parties has some sort of manifesto or policy brief, but in most cases it’s in the form of political gibberish worth pages and pages of reading. Strangely, they never try to explain this in the simplest terms to the man on the street (well, perhaps since they haven’t done their roadshows yet), and a simplified slogan of their goals and policies are strangely never in the ubiquitous posters, banners and so forth.For the lack of a better, more relevant to Jakarta example, even Barack Obama’s presidential campaign summed up all of his policies to one word: Change.OK. These people that we don’t know, from parties we don’t really know, are asking for us to vote for them, but we don’t know what they stand for? Are they really expecting for votes by purely name recognition only, after barraging the general public with these posters?Really, friends from said political parties. We the people may be stupid and ignorant, but it doesn’t mean we have to stay that way.

What Do You Think?

How would you feel if suddenly you know how someone really thinks about you after years of thinking otherwise? And apparently it’s far worse than you ever imagined.

Wouldn’t you feel… worthless?